• English

Career

Please find below positions we have exposed in the media.

Granite – European Asset Manager

 

Granite REIT is a Canadian-based real estate investment trust engaged in the acquisition, development, ownership and management of logistics, warehouse and industrial properties in North America and Europe.
Granite is listed on the Toronto and New York Stock Exchanges and is head quartered in Toronto, with offices in Amsterdam, Dallas and Vienna. For more information see www.granitereit.com.

Granite is looking for a European Asset Manager, who directly reports to the Head of Europe and who takes a leadership role in developing, updating and implementing the company’s strategic asset management plan, working closely within a small pan-European team across the Amsterdam and Vienna offices.
With the aim to also support, underwrite and manage ongoing and future development and investment opportunities, the asset management strategy should include asset by asset business plans, with reporting, (capex) budgeting, asset monitoring, leasing and financial analysis etc. The right candidate will be able to get involved in all aspects of Granite’s real estate activities including new investment opportunities. Expected to travel on a regular basis, the position is based in Amsterdam. The candidate will demonstrate a high level of initiative, responsibility, accountability with a strong technical aptitude and ability to work effectively with individuals across the organisation.

CANDIDATE PROFILE

  • Mid-career, 10+ years’ work experience gained in a first-rate professional services or investment company.

  • Proven asset management track record in logistics and ability to validate valuations. Acquisition experience is a plus.

  • Relevant recent experience 7+ years in the (European) logistic real estate industry sector.

  • Excellent analytical, financial and negotiating skills and project management skills.

  • Demonstrable leadership skills and ability to effectively operate in a cross-cultural environment.

  • Strong academics – educated to university degree level (MRE/MBA is a plus).

  • Outstanding communication skills and excellence in both verbal and written English.

  • Willing to travel on a regular basis, the position is based in Amsterdam.

  • Strong skills in MS Office with special focus on Excel and Word; Argus modelling experience is a plus.

For more information regarding this position please contact Mr. Jacques Craenen craenen@escalier.nl or via 0646 377 820.

SADC – Lid Raad van Commissarissen

\

Schiphol Area Development Company N.V., SADC, heeft als missie het ontwikkelen van een samenhangend portfolio van hoogwaardige, bereikbare en (inter)nationaal concurrerende werkmilieus in de Amsterdam Airport Regio. Naast financieel rendement levert SADC maatschappelijk rendement in de vorm van arbeidsplaatsen, een bijdrage aan de transitie naar een circulaire economie en versterking van de concurrentiepositie van de regio.  Zie voor meer informatie over SADC haar website www.sadc.nl

SADC zoekt een Lid voor de Raad van Commissarissen.

Profiel

  • Ervaring met commercieel vastgoed in relatie tot gebiedsontwikkeling;

  • Ervaring met duurzame gebiedsontwikkeling en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO);

  • Een generalist met het vermogen het functioneren van bestuurders te beoordelen;

  • Kunnen fungeren als gespreks- en sparringpartner voor het bestuur;

  • Probleemoplossend vermogen alsmede het vermogen om ontwikkelingen te stimuleren;

  • Bestuurlijke sensitiviteit;

  • Kennis en (ambtelijke) ervaring van grondzaken. SADC opereert in een regio met een hoge bestuurlijke en politieke dichtheid.

  • De Commissaris heeft WO werk- en denkniveau, uitgebreide kennis van financiële vraagstukken en ervaring met of interesse in de praktijk van duurzame gebiedsontwikkeling.

  • Affiniteit met de gemeente Haarlemmermeer.

 

Bij de samenstelling van de RvC wordt gestreefd naar diversiteit qua kennis, achtergrond en ervaring met de verschillende stakeholders van SADC.

Meer informatie over deze vacature vindt u hier: ‘Profiel downloaden’. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer Jacques Craenen van Escalier Executive Search.

Telefoon: 0646 377 820

E-mail: craenen@escalier.nl

Ter versterking van ons eigen kantoor zijn wij op zoek naar een ervaren consultant die op partner niveau binnenkomt of de ambitie en de potentie heeft om daar naartoe te groeien. Heb je ruime ervaring in (retained) search in een specifieke sector en sta je open voor een nieuw en ondernemend perspectief, bel dan een van ons:

Jacques Craenen: 0646 377820

Jeroen Schuur: 0611 391039


Maatschappelijk belegger Habion zoekt een Lid Raad van
Commissarissen met profiel vastgoed.

HABION

Habion is als toegelaten instelling in de zin van de Woningwet (woningcorporatie) werkzaam in het belang van de volkshuisvesting. Habion verhuurt ruim 6.100 zelfstandige woningen aan bewoners en circa 70 verzorgingshuizen en 19 verpleeghuizen met bijna 4.400 eenheden aan zorginstellingen. Habion richt zich onder het motto ‘thuis is meer dan een huis’ op het realiseren van locaties waar ouderen er ook echt toe blijven doen. Zie ook www.habion.nl.

HET PROFIEL

De Raad van Commissarissen is op zoek naar een nieuwe commissaris met het profiel vastgoed. De commissaris heeft:

  • Ruime kennis van en ervaring met vastgoedportefeuillemanagement, asset management, vastgoedbeheer en -ontwikkeling, bij voorkeur opgedaan in de private sector als bestuurder of manager;

  • Kennis van en ervaring om strategie, waardeontwikkeling, rendement sturing, vastgoedexploitatie en -beheer en ontwikkelingen op de woningmarkt goed te beoordelen;

  • Kennis van en ervaring met financiële en maatschappelijke performance meting;

  • Kennis van strategisch voorraad beheer, assetmanagement en onderhoudsbeleid;

  • Visie op het wonen van ouderen in de toekomst;

  • Kennis op het gebied van duurzaamheid;

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving met betrekking tot vastgoed in het algemeen en (sociale) woningen in het bijzonder, aanbesteding en uitbesteding van werkzaamheden;

  • Kennis van en ervaring met de opdrachtgeversrol bij het uitbesteden van vastgoedbeheer en (her)ontwikkeling van projecten.

Gezien het belang dat de Raad hecht aan diversiteit en de huidige samenstelling van de Raad gaat de voorkeur uit naar een vrouw en zij worden uitdrukkelijk verzocht op de vacature te reageren.

Meer informatie over deze vacature vindt u hier: ‘Profiel downloaden’.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer Jacques Craenen van het bureau Escalier Executive Search.

Telefoon: 0646 377 820
E-mail: craenen@escalier.nl
Website: www.escalier.nl/career

Head of Development & Construction

Green Real Estate, in 2005 opgericht door ondernemer Jan Zeeman, is een private investeerder in en ontwikkelaar van vastgoed. De oorsprong ligt in retail maar in de loop der jaren is GREEN zich ook gaan richten op woningen, maatschappelijk vastgoed, kantoren en horeca. Het familiebedrijf GREEN staat bekend als een ondernemende vastgoedinvesteerder waarbij een lange termijn focus en beheersbaarheid van de portefeuille hoog in het vaandel staat. De huidige portefeuille heeft een totale waarde van ca. € 800 miljoen.

In lijn met de actuele marktontwikkelingen zal een geleidelijke transitie van de portefeuille plaatsvinden. Daarnaast zal er veel aandacht zijn voor de opbouw van een duurzame ontwikkelingsportefeuille, waarbij zowel voor de eigen portefeuille als voor derden wordt ontwikkeld.

Wij zoeken voor GREEN een Head of Development & Construction, die onderdeel uitmaakt van het Management Team. Je stuurt een team van ontwikkelaars en technisch managers aan dat verantwoordelijk is voor alle (her) ontwikkelingsprojecten en voor het technisch beheer van de portefeuille.

De nieuwe manager is een senior en allround projectontwikkelaar die ruime ervaring heeft met projectontwikkeling, in het bijzonder van woningen. Je hebt leidinggevende capaciteiten, voelt je thuis in mix-use omgevingen en hebt ervaring opgedaan bij een onafhankelijke ontwikkelaar of een ontwikkelende bouwer of belegger.

Belangrijk voor deze rol is een commerciële en ondernemende houding, technische affiniteit en een integrale visie op de vastgoedmarkt. Een mooie kans voor een gedreven teamspeler bij een organisatie met grote ambities en enorme opgaven.

Deze positie vereist een opleiding op WO-niveau, zo mogelijk aangevuld met MRE, MSRE of RICS.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Froukje van Oosterbos, Research Manager bij Escalier Executive Search. Tel: 06 4786 9746 of: oosterbos@escalier.nl.

Portfolio Manager Vastgoed

De Hoge Dennen Vastgoed is een onafhankelijke beleggingsmaatschappij die belegt in winkelvastgoed. De focus ligt op nieuwe en bestaande Nederlandse winkels en winkelcentra gericht op de dagelijkse boodschappen. Er werken 21 gedreven professionals, waarvan 5 in het vastgoedteam, op het kantoor in Laren. Voor meer informatie kijk op: www.dehogedennenvastgoed.nl

De Hoge Dennen is op zoek naar een Portfolio Manager Vastgoed die bouwt aan de verdere groei van de vastgoedportefeuille en verantwoordelijk is voor het vastgoedrendement van de bestaande portefeuille. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van asset management en acquisitie van retail vastgoed.

De Portfolio Manager Real Estate die we zoeken heeft aantoonbare ervaring op het gebied van asset management en acquisitie van retail vastgoed en heeft daartoe een breed en relevant netwerk ter beschikking. De kandidaat volgt de trends en ontwikkelingen binnen de winkel- en woningmarkten en heeft affiniteit met de exploitatie van winkelvastgoed. Weet draagkracht te creëren voor acquisities en beschikt over overtuigingskracht, is een sterke onderhandelaar en denkt in kansen en oplossingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer Jacques Craenen, craenen@escalier.nl of via 06-46 377 820.


Head of Investment Benelux

Edmond de Rothschild is an independent, family-controlled financial group specialising in Private Banking and Asset Management. A bold investment house founded on the principle that wealth should serve to build the future. This vision of wealth and the opportunities it brings for our clients result in pioneering, visionary, long-term investments. As at 31 December 2017, it had CHF182 billion in assets under management – with 2,700 employees and 27 offices worldwide.

Edmond de Rothschild Real Estate Investment Management brings together a wealth of experience with the integration of Orox Asset Management, Cleaveland and the Cording Real Estate Group under the Edmond de Rothschild brand. Edmond de Rothschild REIM provides conviction-driven investment by local experts. Real estate is one of our priorities. Edmond de Rothschild has app. € 10,4 bn Assets under Management, 747 assets managed by, 134 professionals within 11 offices in Europe. See for more information www.reim-edr.com

Edmond de Rothschild is looking for a Head of Investment Benelux who is responsible for (i) the investment activities (acquisition & sales) in Benelux markets, (ii) the management of the investment team in the Benelux (4 persons) and (iii) an efficient transmission of acquired investments to the Asset Management team.

Candidate Profile
The candidate is a senior real estate Transaction Manager who has thorough knowledge of the Dutch real estate investment industry. He has a good business sense and strong affinity with an international Fund Management environment. He disposes of a well-maintained network in the Dutch and preferably in the Belgium & Luxembourg market of real estate (offices, warehouses, logistics). He is well informed with regard to economic and financial developments and is able to effectively use this knowledge for his own position and the Edmond de Rothschild REIM organisation.

  • Deal maker, teamplayer, Relation management skills, commercial attitude and presentation skills for client facing activities, strong negotiation skills and conflict and stress tolerance.
  • Proven leadership and people management skills.
  • Excellent /relevant established network.
  • Minimum of 8+ years in the real estate industry (preferably 12+ years).
  • Essential: University Master degree with a European real estate background.

For more information regarding this position please contact Mr. Jacques Craenen craenen@escalier.nl or via 0646 377 820.